De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dremel 940-3 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tijl 06-12-2022

Geen andere meer!

Een echte topper!
Meteen als je het toestel vast neemt voel je dat het veel steviger is dan goedkopere lijmpistolen.
het ligt ook veel fijner in de hand.
Het toestel warmt sneller op en omdat de lijm warmer is duurt het langer tot hij terug hard is wat een stuk handiger is om dingen te plakken.
Ik wil geen andere meer!

Pluspunten

• warmt snel op
  • stevig
  • hoge temperatuur

Superemanu 03-12-2022
Geschreven voor: Dremel 940-3

Niet echt een vernieuwing.

Verpakking; Deftige verpakking
Te veel talen maar niks Nederlands op de doos
merk gebonden toestel dat mij direct doet denken aan dremel toestellen

Inhoud; Handleiding, 3 lijmpistool kits in zakje, de gun, Kabel;

Het gebruik; Ligt wat zwaar in de hand, kopsteuntje is uitklapbaar en toch even zoeken hoe het neer te klappen is, spuitknop is stevig.
Knop om gun in te schakelen ziet er redelijk klassiek uit, koffiezet???
handvat voelt breekbaar aan bij hoge druk.
1,5 stiks om eerste druppel te zien verschijnen na 1min 50 sec.
het terug trekken van de gun komt wel met slierten dus soms wel wat knoeien met draadjes smeltend plastiek.
gebruikt veel lijmsticks in gebruik.
Kleine job van 5 min is toch 2,5 sticks.
Het lijmpistool is heet.
Zelfs na 5 min wou ik de spuitkop reinigen en was deze nog zo heet dat ik mijn vinger heb verbrand.
Van een ander merk heb ik ook een lijmpistool maar oplaadbaar en dit is niet zo handig.
loopt snel leeg.

Saarke 01-12-2022

Goed lijmpistool

Geschreven voor: Dremel 940-3

Is een mooi lijmpistool , wat goed in de hand ligt, is erg snel opgewarmd en dus snel gebruiksklaar is.
Handig is ook het steunvoetje om het lijmpistool even neer te zetten, zonder dat het ergens een verbranding geeft, want het worstelt warm.
Handig zou een verlichting zijn geweest op de kop van het pistool. Is ook even draadloos te gebruiken wat handig kan zijn bij moeilijk te bereiken plaatsen. Om het beter te kunnen testen was het handig geweest om wat extra lijmstiften te hebben.
Ik heb het getest om kunststof te verlijmen op een stenenmuur ( buiten ) het zit momenteel goed vast, maar blijft afwachten want heb daar al enkele andere verlijmingen geprobeerd zonder blijvend resultaat.
Hopelijk lukt het hier mee.

Pluspunten

• Handig in de hand
  • Snel gebruiksklaar

Minpunten

• Geen verlichting

SanderDR 23-11-2022

Review Dremel 940

Geschreven voor: Dremel 940-3

We gebruiken de Dremel 940 nu al enkele weken en we zijn er heel tevreden van.
Met de bijgeleverde lijmsticks hebben we al enkel zaken kunnen lijmen.
Zo had de hond iets losgebeten op de schoen van mijn vriendin.
De ideale uitdaging voor de Dremel 940 dachten we en gelijk hadden we.
Het opwarmen van de lijmsticks ging heel snel.
Tijdens het wachten konden we de Dremel laten steunen op de voorziene steun.
Deze was stabiel en trouwens heel satisfying om uit te klappen.
Het effectieve gebruik eens opgewarmd liep zeer vlot.
Weinig veiligheid tijdens het lijmen en dit kwam omdat het zeer praktisch was om te gebruiken.
Het lijmpistool lag ergonomisch in de hand en was makkelijk te bedienen.
Hierdoor konden we heel nauwkeurig lijmen en was het repareren van de schoen geen probleem.
We zijn dus zeker en vast fan van de Dremel 940.
Moesten we een nadeel moeten geven dan zou het misschien het materiaal zijn.
De Dremel voelt heel fragiel en lage kwaliteit.
Niks is echter minder waar vanaf je er mee aan de slag slaat.
Een echte aanrader voor iedereen die op zoek is naar een lijmpistool voor verschillende doeleinden.

Bianca86 23-11-2022

De beste ooit!

Geschreven voor: Dremel 940-3

Deze lijmpistool is de beste die ik ooit heb gebruikt. Hij is enorm snel op temperatuur. En hij lekt niet!! Hij heeft een handig voetje waarop je m stevig neer kan zetten. Je moet eerst een knopje indrukken om het voetje los te maken. Dus tijdens gebruik valt hij niet zomaar omlaag, maar als je m uit laat heb je er ook geen last van verder.
De lijmstaven gaan er gemakkelijk in en worden prima doorgeduwd naar voren.
Echt een hele fijne en handige lijmpistool. Deze gaat hier nog vaak gebruikt worden!

Pluspunten

• Snel warm
  • Lekt niet
  • Stevig stabiel voetje

Minpunten

• Puntje enorm heet

Libra 22-11-2022

Robuust toestel met een paar bemerkingen

Geschreven voor: Dremel 940-3

Een goed toestel, met een paar aandachtspunten.

Tot voor kort gebruikte ik een goedkoop lijmpistool van de Action. De Dremel kost veel meer, maar is dan ook een merkbare upgrade: het toestel oogt duurzamer, het ligt beter in de hand, de temperatuur gaat hoger en de staander is 10 keer beter (steviger en makkelijker in- en uitklapbaar).
En het beste: deze lekt (bijna) niet!
Toch waren mijn verwachtingen misschien iets te hoog.

De stroomkabel is namelijk wel verwijderbaar, maar het toestel heeft geen batterij die het dan warm houdt, dus je kunt het (met wat geluk) nog 5 minuten gebruiken voordat je het opnieuw moet opwarmen aan de kabel.
Daarnaast duurt het wel even voordat het apparaat opgewarmd is, hoewel het niet duidelijk is hoe lang, omdat er geen voorwarm-indicatie is. Je moet dus wat "aanvoelen" wanneer deze warm genoeg is. Gelukkig druipt deze nauwelijks in de tussentijd.

Voor de knutselaars is het wel jammer dat je geen temperatuur kunt instellen. Lijmsticks met glitter of kleur gebruik je dus best niet. Voor de klussers kan deze hoge temperatuur natuurlijk wel een meerwaarde zijn.
De 3 bijgeleverde lijmsticks zijn snel op, dus ik ben benieuwd hoe deze zal werken met andere sticks.

Wanneer je klaar bent met dit lijmpistool, kun je het opbergen in het doosje waarin je het kocht, maar niet wanneer er nog een stuk lijmstick uit steekt, want dan past het niet. Een ander doosje of zakje zit er niet bij.

Dat het spuitmondje vervangbaar is, lijkt me makkelijk, maar ik weet niet waar ik dit kan kopen.

Vergelijk de prijzen zeker goed, want deze kunnen sterk verschillen!

kjanssen 19-11-2022

Top lijmpistool

Geschreven voor: Dremel 940-3

Ik mocht dit product testen en als knutselaar was ik daar blij om, ik schrijf uiteraard een objectieve beoordeling. Maar wel ook een positieve beoordeling want dit is een heel praktisch lijmpistool: het ligt goed in de hand en is duidelijk van een zwaardere en betere kwaliteit dan zijn soortgenoten. Stekker insteken, even laten opwarmen en dan kan je de draad loskoppelen, lijmstaafjes 11mm en hoge temperatuur instoppen en je kan aan de slag. Het toestel staat heel stabiel tijdens het opwarmen (toch belangrijk met kinderen in de buurt) en werken zonder draad is superhandig; Het toestel blijft nog een 5 minuten werken zonder draad, genoeg voor de meeste karweitjes, en anders kan je altijd de draad gewoon laten zitten. De tip werkt heel precies en druipt niet. Heel tevreden van dit product! Wordt geleverd met 3 lijmstaafjes dus een beetje weinig, je koopt er beter meteen wat bij!

Pluspunten

• zware kwaliteit
  • staat stabiel
  • draad af te koppelen = handig!
  • tip druipt niet
  • tip werkt precies

Minpunten

• slechts 3 lijmstaafjes bijgeleverd